maanantai 27. heinäkuuta 2015

Vanha kaupunki, kauniita taloja ja söpöjä butiikkeja

Lähdettiin perjantaina töiden jälkeen ajamaan Helsinkiin, jossa yövyimme.

Tällä reissulla veljeni toimi järkkärikuvaajana ja minä räpsin puhelimella muutamia kuvia. Siksi siis suurimman osan postauksen kuvista oikeudet veljelläni.

Kuva by Jonazze

Astuimme lauantaiaamuna kahdeksan aikoihin kantosiipialukseen jolla matkasimme Tallinnaan muutamassa tunnissa.

Tallinnaan saavuttuamme suuntasimme hotellille, mutta siellä ilmenikin hässäkkää. Emme päässeetkään varaamaamme hotelliin, vaan meidät sijoitettiin toiseen.

Korvaukseksi saimme sentään kolme kuoharipulloa :P Saatiin myös taksimatkan korvausta, jolla osa meistä meni jo hotellille ja me mentiin kaupungille kiertelemään. Onneksi sää oli todella hyvä, lämmin ja aurinkoinen.

Tuo nuudeliwokki oli herkullista :3 Ja tuo vesimelonilimppari/mehu aika jännän makuista.

Kuva by Jonazze

Käytiin jättimäisessä käsityötarvikeliikkeessä, josta löytyi vaikka mitä kotiin viemistä. Niitä esittelen sitten seuraavassa postauksessa, sillä tästä tulee muutenkin aika jättipostaus :/

Siellä oli hyllykaupalla kattoon asti nappia, nauhaa, kangasta, ketjua, lankaa jne, Hinnat oli tietysti Viron tuntien Suomen vastaavia halvempia.

Koska tulimme Tallinnaan niin aikaisin, päivä tuntui tosi pitkältä ja ehdimme nähdä ja tehä vaikka mitä.

Kuva by Jonazze

Kauppoja kierreltyämme mekin suuntasimme hotellille, jonne tavaramme oli viety säilytykseen, ja pääsimme sisään huoneisiimme.

Näkymä huoneemme ikkunasta

Hotellilla levähdettyämme menimme koko porukalla syömään viihtyisään ravintolaan, jossa soi kiva indiepoppi.

Kuva by Jonazze

Syönnin jälkeen tallustelimme viimein rakastamaani vanhaan kaupunkiin.

Viimeksi kaksi vuotta sitten käytiin Virossa samalla porukalla ja nytkin oli yhtä mukava kiertää vanhaa kaupunkia.

Maisemapaikalla näki Tallinnan kattojen yli.

Oli jo ilta kun kiersimme vanhaa kaupunkia, joten torikin oli melko tyhjä. Onneksi sunnuntaina aamupäivällä näimme sen täynnä kojumyyjiä.

Kuva by Jonazze

Sunnuntai olikin sateinen päivä, mutta aamupäivä oli silti mukava kuluttaa vanhassa kaupungissa vielä piipahtamalla jotellin herkullisen aamupalan jälkeen.

Tuolta kekseliäästä butiikista piti sunnuntaina hankkia lauantaina ihailemani korvikset vielä ennen kuin menimme luovuttamaan hotellihuoneemme klo 12.

Helsinkiin saavuimme  joskus kahden jälkeen ja meillä meni johonkin puoli viiteen ennen kuin lähdimme kummieni luota ajamaan kotia kohti sateessa. Kotona olimme vasta noin klo 23 ja sitten olikin mukava maanantaiaamuna herätä ennen kuutta töihin :/