lauantai 30. kesäkuuta 2012

+20 lukijan juhlapostaus


voi mite söpö
Tähän näin aluksi tälläinen teille rakkaat lukijat.
5 kuukautta, 125 postausta ja ennen kaikkea yli 20 lukijaa. On siis juhlapostauksen aika. Wau, tällä hetkellä on jo 22 lukijaa.

Äänestyksessä oli mitä haluaisitte juhlapostaukseen. Ääniä tuli aika tasaisesti, mutta eniten ääniä sai tietoa Evelynin menneisyydestä. Joten ainakin sitä on luvassa. Teen vielä myöhemmin erikseen oman sivun Evelynin tiedoille, koska monia varmaan se kiinnostaa ja suurin osa lukijoista on nukkeilijoita.

Lisäksi juhlapostaukseen kuuluu äänestyksessä myöskin ääniä saanut kuvatarina ja yhteiskuva lukijoista. Luvassa siis paljon kuvia.

Yllätyksenä järjestän kuvakilpailun! Toivottavasti osallistujia riittää.

©Mervilja



Nämä tulevat kuvat tässä on aika kesäisiä nyt, vaikka ei ole ollut kovin kesäinen sää pariin päivään. Nämä Evelynin kuvat on otettu juhannusaattona jolloin oli hyvä sää.
Evelyn toivottaa tervetulleeksi kuviensa pariin







Siellä kukassa on amppari




Vähän Vilinkin kuvia






Tässä toivottu kuvatarina josta selviää samalla Evelynin menneisyyttä. Evelyn esiintyy tässä uusi rusettimekko päällään. Siitä eräät jo halusivatkin nähdä kuvia.
Kuvatarina: Evelynin menneisyys
Tämä kappale sopii mielestäni hyvin tähän kt:hen.


Evelyn on huoneessaan lukemassa hyvää kirjaa. Kun...

...puhelin soi.


 Evelyn:"Kukahan siellä soittaa, jättiläinen ei taida vastata, pitääpä mennä."

E:"Miten tuo puhelin voi soida, vaikka johto ei ole edes seinässä?!"

 E:"Haloo?"

E: "Kyllä olen."

E:"Ai äiti, hei!"

E:"Miten sinä osasit soittaa minulle tänne?"...."Ahaa."

Juttelee kymmenen minuutin ajan


E:"Se oli äiti."

 E:"Jotakin on tapahtunut...Mutta äiti ei ehtinyt kertoa, puhelu katkesi kesken."

Minä:" Et ole muuten kertonut minulle paljoa perheestäsi ja menneisyydestäsi, tänne blogiin en ole kertonut lukijoille oikein mitään siitä."

E: "No voinhan minä nyt juhlapostauksen kunniaksi kertoa, vaikka tuskin ketään kiinnostaa..."

M:"Kyllähän kiinnostaa. Tietoa sinun menneisyydestäsi juuri on toivottukin."

E:"No, mistä aloittaisinkaan...?"

"No, siis asuin Englannissa. Perheeseni kuuluu äiti ja kaksi siskoa. Kyllä kai isäkin periaatteessa kuuluu perheeseeni, mutta hän jätti äidin ja meidät lapset ollessani kahdeksan. Äiti oli hänen mielestään liian outo, eikä hän enää kestänyt sitä. Äidillä kun oli... erikoisia taipumuksia ja taitoja. Muuten lapsuuteni oli onnellinen, mutta äidillä oli varmaan aika hankalaa kolmen lapsen yksinhuoltajana."

"Näimme isäämme vain harvoin, jotain kerran pari vuodessa jos sitäkään. Sitten, ollessani 16, isäni tuli 
pitkästä aikaa tapaamaan minua."


"Hän kertoi, että minun täytyy mennä naimisiin."

"Olin ihan hämmästynyt ja hätäännyin. Isä sanoi että asiasta oli sovittu jo ollessani pieni tyttö.

"Ajattelin että miten jotain näin vanhanaikaista voitiin vielä sallia tapahtuvan.Vasta silloin kuulin, että isällä oli ollut paljon velkoja ja siksi joutuisin menemään naimisiin isän velkojan pojan kanssa 17 täytettyäni."

"Kyselin hädissäni, että miksi juuri minä, miksi hän ei ollut voinut hoitaa velkojaan jollain muulla tavalla. Itsekkäästi kysyin myös että miksi juuri minä, eikä jompikumpi siskoistani."

"Isäni oli varmaan liian laiska hoitaakseen velkojaan oikealla tavalla. En saanut häneltä selvää vastausta mihinkään. Olin todella vihainen isälle, lähdin hänen luotaan, enkä suostunut olemaan missään tekemisissä hänen kanssaan."

"Isä oli alkanut jo järjestellä puolen vuoden kuluttua olevia häitä tulevan sulhaseni perheen kanssa. 
Äitini yritti estää isääni, hän oli minun puolellani, mutta ei hän pystynyt estämään häitä. Lopulta hän luovutti ja sanoi että minun olisi alistuttava kohtalooni ja että kyllä oppisin rakastamaan sulhastani ja minusta tulisi onnellinen."

"Naimisiinmenoa minulle vielä vaikeammaksi teki se että olin rakastunut erääseen ystävääni, naapurin poikaan. Luulen, että hän alkoi vihata minua. Isäni esti minua tapaamasta häntä enää, enkä voinut mitenkään selittää hänelle yhtäkkistä sulkeutumistani."


"Päätin noudattaa äidin neuvoa ja alistua kohtalooni."


"Kun kauhulla odottamani hääpäivä koitti, minulle tuotiin kaunis koristeellinen häämekko. Siskoni olivat kateellisia minulle. Olisin mielelläni luovuttanut paikkani jommallekummalle heistä, mutta minä olin meistä vanhin ja minun täytyi uhrautua."

"Olisin ehkä ollut tyytyväinen jos olisin ollut muutamia vuosia vanhempi, olin vain 16, melkein 17. Ja ennen kaikkea jos olisin menossa naimisiin rakastamani miehen kanssa. Tai jos olisin edes tuntenut hänet."

"Minut oli jätetty yksin huoneeseeni pukeutumaan, jonka jälkeen minun olisi pitänyt mennä alakertaan muiden luo ja sen jälkeen hääpaikalle ja alttarille jossa tuntematon sulhaseni odottaisi.

"Olin nähnyt hänet vain kerran, enkä silloinkaan kunnolla, sillä näin hänet vain kaukaa huoneeni ikkunasta. En ollut vaihtanut sanaakaan hänen kanssaan. En tiennyt mitä hän ajatteli naimisiin menosta tai minusta."

"Siellä huoneessa yksin ollessani minuun iski paniikki juuri ennen kuin olisi pitänyt lähteä hääpaikalle."

"Nappasin laukkuni, avasin ikkunan ja kiipesin alas mitään muuta kuin pakoa ajatellen."

"Juoksin täyttä vauhtia lähimmälle linja-autopysäkille, joka oli melko kaukana, koska kotipaikkani oli pikkukaupunki. Kaikki tuijotivat minua, hääpukuun pukeutunutta, hengästynyttä tyttöä."

 Jäin linja-autosta Lontoossa lentokentän luona monen tunnin matkustamisen jälkeen. Ostin ensimmäisen lähtevän lennon lipun ja se sattui olemaan lento Suomeen."

"Niin siis päädyin tänne ja sinä, jätti, otit minut luoksesi asumaan. Siinä oli kaikki"

Minä:"Kiitos paljon Evelyn. Oli kiva kuulla tarinasi. Mutta oletko pitänyt yhteyttä perheeseesi?"
E:"En ole uskaltanut, olen luullut että he vihaavat minua. Mutta nyt äiti soitti."


E: "En tiedä mitä on tapahtunut, mutta yritän ottaa häneen uudelleen yhteyttä tai hän minuun. Mutta en kyllä ymmärrä miten hän sai tähän puhelimeen soitettua, kun eihän johto edes ollut seinässä..."


Siinä siis oli tämä kuvatarina. Mitä piditte, laittakaa kommenttia. Tässä vielä ekstrana muutama kuva Evelynistä stock-mekko päällään.

Kalju morsian XD 



Kuvakisa
Liikkuva Kuva :O

Kuvakisan aiheena on elokuva. Ja kyseessähän on nukkekuvaukisa, koska suurin osa lukijoista on nukkeilijoita.
Osallistuakseen ei tietenkään tarvitse alkaa väsätä mitään elokuvaa nukestaan, vaan ottaa kuva joka on elokuva-aiheinen. 
Kuvassa pullip ym. nukke voi olla jokin elokuvatähti, kuten tuossa esimerkkikuvassa Evelyn esiintyy Audrey Hepburnin roolissa elokuvassa Aamiainen Tiffanylla. Nukke voi olla elokuvaohjaaja tai -kuvaaja, jonkin elokuvan hahmo tai ihan vain olla katsomassa elokuvaa. Osallistua voi myös kuvalla jossa taustana on ihan vain jokin elokuvajuliste. Mistä vain aiheeseen liittyvää keksit.
Liikkuva Kuva :O
Säännöt ja ohjeet: 
♥Osallistujan täytyy olla blogini lukija
♥Kuvassa esiintyy jokin keräilynukke: pullip, dal, taeyang, isul, byul yms...
♥Ota kuva, liitä siihen blogisi nimi ja laita kuva blogiisi, samaan postaukseen myös linkki tähän postaukseen
♥Ilmoita osallistumisestasi tämän postauksen kommentteihin ja laita samalla linkki, josta kuvasi löytää
♥Osallistumisaikaa on 22.7. asti, voittaja ilmoitetaan viikon 30 aikana
♥En ole vielä varma järjestänkö äänestyksen vai valitsenko voittajan itse, se selviää myöhemmin
♥Kisa järjestetään jos osallistujia on vähintään kolme 

Palkintona voittajalle:
♥Liityn voittajan blogiin ja kommentoin hänen postauksia ahkerasti
♥Postaus liityen voittajan kuvaan
♥Kisakuva pääsee kunniapaikalle blogini sivupalkkiin kahdeksi viikoksi
♥Näin siis mainetta, kunniaa ja mainostusta XD
♥Ja varmaan se tärkein palkinto, pieni paketti, joka sisältää:
1.
Voittajan pokaali (joka valitettavasti ei ole kultainen)
nukellesi palkintona  hienossa kuvassa esiintymisestä
 2.
Erilaisia koruja voittajakuvan ottajalle, mutta käyvät myös nukellesi,
 esim. pannaksi ym. hiuskoristeiksi
 3.
Hello Kitty juttuja voittajalle ja hänen nukelleen
 4.
Erilaisia avaimenperiä voittajakuvan ottajalle
5.
Pikkutavaroita voittokuvassa esiintyneelle nukelle.
6.
    Jokin itse tekemäni vapaavalintainen vaate voittajan nukelle. Voittaja linkkaa sitten kuvan millaisen vaatteen haluaisi ja teen sitten mahdollisimman samanlaisen.
♥Pyydän voittajan yhteystiedot myöhemmin että voin postittaa palkinnon 
Liikkuva Kuva :O
Ja sitten vain elokuvakuvia räpsimään ja osallistumaan!

Tässä se useita ääniä saanut lukijoiden yhteiskuva:

Tässä siis oli tämä juhlapostaus, toivottavasti piditte. Kommentteja tietysti toivon.

7 kommenttia:

  1. Ihana postaus, ei voi muuta sanoa. Toit tarinan musiikki oliu mulla jo valmiiksi päällä owo. Hieno yhteiskuva (: Ja pidin kovasti nwn. Taidan pian osallistua valokuvauskisaan :)

    VastaaPoista
  2. Kiitti♥ Sulta keksinkin ton tokan kappaleen tohon. Kiva että osallistut, muista linkata sitten

    VastaaPoista
  3. Ihana postaus, kuvatarina oli tosi.. sielukas jotenki >w< Ihanaa luettavaa.

    Osallistun kisaan! Muuten, googlenimeni on Sofu/Tiksu mutta bloggerissa olen Jiamei.

    VastaaPoista
  4. Tosi ihania kuvia!
    Muuten mistä olet saanuut Evelynin peruukin?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kaikille.
      Tilasin tuon peruukin joku aika sitten Etsystä, samalla tilasin toisenkin, semmosen pitkän punertavan, jota olen aiemmin käyttänyt enemmän kuin tuota mikä Evelynillä on näissä kuvissa.

      Poista
  5. Minä jei! :) Mut siis kuvatarina oli ihana! =3

    VastaaPoista
  6. Liityn kisaan.Linkkaan tänne sittenkun kuva on valmis! :)

    VastaaPoista